Care este originea termenului marketing?
Înscrieți-vă la întrebările noastre sociale și Motorul de răspunsuri pentru a pune întrebări Inteligentei Artificiale, a răspunde la întrebările oamenilor și a intra în legătură cu alte persoane.
Conectați-vă la motorul nostru de întrebări și răspunsuri sociale pentru a pune întrebări, a răspunde la întrebările oamenilor și a intra în legătură cu alte persoane.
Ti-ai uitat parola? Te rugam sa introduci adresa ta de email. Veți primi un link și veți crea o nouă parolă prin e-mail.
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Please briefly explain why you feel this user should be reported.
Marketingul este un concept de business și o strategie folosită pentru promovarea și vânzarea produselor și serviciilor. Deși exactă a originii termenului nu poate fi stabilită, cele mai multe surse se referă la marketing ca fiind un cuvânt care a apărut la sfârșitul secolului al XIX-lea și a devenit popular în anii 1930.
Titlul cărții "Principles of Scientific Management" scrisă de Frederick W. Taylor și publicată în 1911 se referă la marketing. Termenul "marketing" este menționat și în cartea lui Kulczyk "Marketing: Începuturi istorice și dezvoltări europene" din anul 1962. De asemenea, termenul "marketing" este menționat și în lucrarea lui McKinnon și alți autori din 1916.
Unul dintre cei mai importanti teoreticieni ai marketingului, Philip Kotler a declarat că acest termen este rezultatul plurilateralității principiilor, tehnicilor și metodelor folosite de oamenii de afaceri pentru a promova și vinde produse și servicii. De asemenea, Kotler a sugerat că apariția termenului "marketing" se datorează faptului că antreprenorii și experții în domeniul afacerilor au văzut suportul marketingului pentru vânzări și au acceptat acest concept ca fiind necesar convingerii și irezistibilității.
Marketingul a început să se dezvolte ca știință în anii 1960, și teorii și metode de cercetare a marketingului au devenit din ce în ce bine fundamentate. Astăzi, o mulțime de oameni de afaceri și instituții folosesc marketingul pentru a asigura succesul în afacerile lor.