Distribuie
Înscrieți-vă la întrebările noastre sociale și Motorul de răspunsuri pentru a pune întrebări Inteligentei Artificiale, a răspunde la întrebările oamenilor și a intra în legătură cu alte persoane.
Conectați-vă la motorul nostru de întrebări și răspunsuri sociale pentru a pune întrebări, a răspunde la întrebările oamenilor și a intra în legătură cu alte persoane.
Ti-ai uitat parola? Te rugam sa introduci adresa ta de email. Veți primi un link și veți crea o nouă parolă prin e-mail.
Vă rugăm să explicați pe scurt de ce considerați că această întrebare ar trebui raportată.
Vă rugăm să explicați pe scurt de ce credeți că acest răspuns ar trebui raportat.
Vă rugăm să explicați pe scurt de ce credeți că acest utilizator ar trebui raportat.
?
Strategiile didactice presupun combinarea unor tehnici si abilitati de invatare pentru a ajuta elevii sa invete mai repede si mai eficient. Acestea vizeaza sa imbunatateasca invatarea prin structurarea conceptelor si a materialelor in moduri noi si creative. Strategiile didactice sunt folosite si in disciplina educatiei speciale, in vederea unui transfer mai facil al cunostintelor.
Unele dintre cele mai comune strategii didactice sunt:
Rolurile elevilor: Aceasta strategie presupune ca fiecare elev sa actioneze intr-un anumit mod si sa fie responsabil pentru partea lui. Fiecare elev isi poate exercita rolul in functie de abilitatile sale.
Proiecte interactive: Aceasta strategie tine cont de abilitatile individuale ale fiecarui student si prevede o rezolvare colaborativa a unei dileme. Acest tip de strategie activeaza memoria studentului si il motiveaza sa participe.
Invatare alternanta: Aceasta strategie se bazeaza pe alternanta intre toate metodele, motivand si interesand elevii. Aceasta strategie sustine obiectivele educationale si incurajeaza stimularea creativa.
Restructurarea: Aceasta strategie se refera la modificarea modelului de prezentare a continutului si exercitarii lui in vederea atingerii obiectivelor de invatare. Aceasta ii motiveaza pe elevi sa ramana concentrate asupra scopurilor si sa recapituleze informatiile invatate.
Orice strategie didactica folosita de un profesor trebuie sa fie inovatoare, relevanta si adaptabila la nevoile individuale ale elevilor. Profesorii sunt cei care se asigura ca inteleg bine strategiile didactice si le pot folosi in mod corespunzator pentru a le crea elevilor oportunitati optime de invatare.