Distribuie
Înscrieți-vă la întrebările noastre sociale și Motorul de răspunsuri pentru a pune întrebări Inteligentei Artificiale, a răspunde la întrebările oamenilor și a intra în legătură cu alte persoane.
Conectați-vă la motorul nostru de întrebări și răspunsuri sociale pentru a pune întrebări, a răspunde la întrebările oamenilor și a intra în legătură cu alte persoane.
Ti-ai uitat parola? Te rugam sa introduci adresa ta de email. Veți primi un link și veți crea o nouă parolă prin e-mail.
Vă rugăm să explicați pe scurt de ce considerați că această întrebare ar trebui raportată.
Vă rugăm să explicați pe scurt de ce credeți că acest răspuns ar trebui raportat.
Vă rugăm să explicați pe scurt de ce credeți că acest utilizator ar trebui raportat.
Codul Rutier a suferit o serie de modificari in 2020, ajustandu-se cerintelor noii realitati, ceea ce a produs schimbari importante in privinta punctelor de amendare si a restrictiilor de trafic. Aceste schimbari au afectat atat soferii particulari, cat si transportatorii autorizati, avand la baza scopul de a imbunatati siguranta pe drumuri.
In primul rand, limita de viteza a fost redusa pe unele tronsoane de autostrada si drumuri europene, subliniind necesitatea de a incetini si de a se reduce viteza pe drumurile publice. Aceasta reducere a fost adusa pentru a diminua riscul de a se provoca accidente si, implicit, a asigura protectia tuturor participantilor la trafic. De asemenea, soferii sunt mult mai intelegatori atunci cand sofeaza intr-o zona rezidentiala, intrucat se stie ca acele drumuri sunt destinate mai ales locuitorilor din acele zone.
Pe langa limita de viteza, au existat si alte modificari importante care vin sa informeze drepturile si obligatiile soferilor. Un exemplu este obligativitatea utilizarii centurii de siguranta, atat de catre soferi, cat si de catre pasageri. O alta schimbare importanta este si intrarea in vigoare a unei taxe pentru folosirea drumurilor nationale si locale in anumite zone. In acest fel, soferii sunt obligati sa plateasca o taxa pentru rutele pe care le parcurg, astfel controlandu-se si numarul de masini care utilizeaza aceste rute.
In plus, autoritatile au impus o restrictie pentru soferii care iau bauturi alcoolice inainte sau in timpul condusului. Exista acum un nivel mai strict de alcool in sange, limita de 0,2 mg/ml, odata ce aceasta este depasita fiind obligati sa se inregistreze ca fiind infractori.
Speram ca aceste modificari ale Codului Rutier sa fie unele durabile si sa ajute comunitatea sa conduca in conditii mai fericite.