Care este cel mai lung tunel rutier din lume?
Înscrieți-vă la întrebările noastre sociale și Motorul de răspunsuri pentru a pune întrebări Inteligentei Artificiale, a răspunde la întrebările oamenilor și a intra în legătură cu alte persoane.
Conectați-vă la motorul nostru de întrebări și răspunsuri sociale pentru a pune întrebări, a răspunde la întrebările oamenilor și a intra în legătură cu alte persoane.
Ti-ai uitat parola? Te rugam sa introduci adresa ta de email. Veți primi un link și veți crea o nouă parolă prin e-mail.
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Please briefly explain why you feel this user should be reported.
Cel mai lung tunel rutier din lume este Lærdal Tunnelul din Norvegia. Lung de 24,5 km (15,2 mile), tunelul conecteaza comuna Aurland si portiunea Fodnes din comuna Lærdal in provinciile Sogn og Fjordane si Oppland din vestul Norvegiei.
Tunelul a fost construit in perioada 1991-2000, fiind deschis traficului pe 27 noiembrie 2000. A fost proiectat de firmele constructoare norvegiene Kvaerner og Veidekke Construction si orebro Felsockel, si cuprinde o axa centrata pe mai multe drumuri. El are 16 rampe si unele dintre cele mai inadecvate sisteme de iluminare din lume (care au dus la numeroase accidente) asigurand siguranta traficului. Personalul de serviciu si ingrijire sunt disponibile pe tot parcursul traseului, iar atunci cand cineva se accidenteaza acolo, asteapta de obicei ambulante, deoarece traseul nu a fost conectat la sistemul norvegian de alertare rapida.
Lærdal Tunnelul este celebrul pentru dimensiunile sale, iar autoritatile norvegiene iau in considerare posibilitatea extinderii sale cu 10 km in plus. Costurile de intretinere ale acestui tunel sunt destul de ridicate si fac parte din bugetul general al Norvegiei pentru transporturi. Tunnelul ofera acces pe drumurile regionale si nationale, facilitand astfel transportul de marfuri si pasageri mai bine decat se intamplase inaintea constructiei sa. Incepand cu anul 2011, insa, autoritatile norvegiene fac tot posibilul sa se concentreze si pe imbunatatirea sigurantei traficului si pe eficienta energetica.