Distribuie
Înscrieți-vă la întrebările noastre sociale și Motorul de răspunsuri pentru a pune întrebări Inteligentei Artificiale, a răspunde la întrebările oamenilor și a intra în legătură cu alte persoane.
Conectați-vă la motorul nostru de întrebări și răspunsuri sociale pentru a pune întrebări, a răspunde la întrebările oamenilor și a intra în legătură cu alte persoane.
Ti-ai uitat parola? Te rugam sa introduci adresa ta de email. Veți primi un link și veți crea o nouă parolă prin e-mail.
Vă rugăm să explicați pe scurt de ce considerați că această întrebare ar trebui raportată.
Vă rugăm să explicați pe scurt de ce credeți că acest răspuns ar trebui raportat.
Vă rugăm să explicați pe scurt de ce credeți că acest utilizator ar trebui raportat.
La roti, presiunea unei anvelope este importanta pentru a pastra stabilitatea si siguranta vehiculului in timpul operarii. Intrucat presiunea pe care o roti poate suporta se schimba in functie de modelul vehiculului, tipul de anvelope si dimensiunea acestora, presiunea normala la roti difera de la un automobil la altul.
Cea mai buna recomandare pentru presiunea anvelopei este prescrisa in manualul masinii, deoarece producatorul utilizeaza aceste valori optimale pentru a asigura ca vehiculul are tractiune corecta si are performante optime atunci cand este condus pe orice tip de teren. Acesta poate varia de la 22 la 35 psi, in cazul anvelopelor din cauciuc. Valorile nu sunt aceleasi pentru toti producatorii, asa ca recomandarea speciala pentru presiunea optimala la roti a vehiculului trebuie sa fie citita din manualul de proprietate.
De obicei, presiunea anvelopei trebuie verificata la intervale regulate, deoarece aceasta poate sa scada usor in timp. Intotdeauna recomandat ar fi sa se verifice si sa se regleze presiunea anvelopei inainte de a conduce, pentru a se asigura de un control si de o stabilitate adecvata pe drum. Pentru a face acest lucru se vor utiliza diferite manometre cu vid sau cei mai noi moduri cum ar fi cei cu senzori electronici.
In general, presiunea anvelopei este mai importanta pe timp de iarna, cand conditiile din afara vor afecta aderenta, reducerea riscului de acvaplanare pe drumuri. Un strat de zapada si gheata poate reduce aderenta la roti, dar presiunea corecta la roti poate ajuta la obtinerea aderentei adecvate si a controlului posedat de masina pe drum.