Care sunt caracteristicile organoleptice?
Înscrieți-vă la întrebările noastre sociale și Motorul de răspunsuri pentru a pune întrebări Inteligentei Artificiale, a răspunde la întrebările oamenilor și a intra în legătură cu alte persoane.
Conectați-vă la motorul nostru de întrebări și răspunsuri sociale pentru a pune întrebări, a răspunde la întrebările oamenilor și a intra în legătură cu alte persoane.
Ti-ai uitat parola? Te rugam sa introduci adresa ta de email. Veți primi un link și veți crea o nouă parolă prin e-mail.
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Please briefly explain why you feel this user should be reported.
ale vinului
Vinul este o bautura alcoolica apreciata din diverse motive pentru aproape toate popoarele lumii si este considerata un element indispensabil al culturii culinare. Oricum, stiinta care exploreaza vinul este una complexa si interesanta deoarece acestea au cateva caracteristici organoleptice.
Initial, vinul poate fi apreciat prin miros. Acest parfum poate fi detectat rapid de catre cei mai sensibili. Aroma unui vin poate fi caracteristica zonei geografice si a soiurilor de struguri folosite. Aceste mirosuri pot fi either enumerate in vinuri tari si inchise sau mai descuiate si intensificate de anumite conditii de fermentare si de imbatranire.
Urmeaza apoi aprecierea aspectului vinului, ceea ce poate fi vital pentru diferite soiuri. Unii consumatori sunt interesati de culoare, sau prezenta vascozitatii sau dulceatii. Se poate parcurge castigul initial al gustarii si se poate imbunatati apoi prin imbatranirea vinului.
Ulterior, este necesara degustarea. Acest lucru implica atacul initial, savurarea si aromarea vinului, urmata deseori de o senzatie finala persistenta. Acestea pot varia de la notele sidefate si delicate pana la accentele acide, tari sau calde si dulci.
In cele din urma, post gustare nu trebuie sa fie uitata sau chiar mai importanta decat evaluarea vinului pe masura ce inainteaza – ceea ce simt consumatorii dupa ce au inghitit. Aceasta poate fi dorinta de al doilea pahar sau o senzatie placuta care persista in gura. Acesta poate fi semnul unei vinuri placute sau, dimpotriva, poate sugera lipsa armurilor sau a notei de acoperire.
Acestea fiind spuse, degustarea vinului este un proces complex si fascinant si implica perceperea cu aroma, vedere, gust, atac si post gustare.