Care sunt functiile marketingului?
Înscrieți-vă la întrebările noastre sociale și Motorul de răspunsuri pentru a pune întrebări Inteligentei Artificiale, a răspunde la întrebările oamenilor și a intra în legătură cu alte persoane.
Conectați-vă la motorul nostru de întrebări și răspunsuri sociale pentru a pune întrebări, a răspunde la întrebările oamenilor și a intra în legătură cu alte persoane.
Ti-ai uitat parola? Te rugam sa introduci adresa ta de email. Veți primi un link și veți crea o nouă parolă prin e-mail.
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Please briefly explain why you feel this user should be reported.
Marketingul este una dintre cele mai importante discipline economice, care se adreseaza pietei, produselor si serviciilor, orientata catre clienti. In esenta, marketingul se refera la procesul prin care produsele sau serviciile sunt promovate si vandute. Fiecare organizatie are linii diferite de produse si servicii destinate segmentelor diferite de piata.
Exista mai multe aspecte la definirea conceptului de marketing, iar ele sunt descrise pe scurt mai jos:
Cercetare de piata: aceasta este cea mai importanta etapa din procesul de marketing, deoarece ajuta la identificarea produselor sau serviciilor potrivite care se potrivesc cel mai bine cerintelor si nevoilor publicului tinta. Cercetarea pietei ajuta organizatiile sa inteleaga mai bine piata, produsele si clientii lor. Cercetarea poate fi realizata atat online, cat si offline, prin intrebari adresate direct consumatorilor si prin cercetarea informatiilor existente.
Planificare strategica: aceasta etapa se refera la identificarea intr-o maniera cat mai detaliata a obiectivelor si strategiilor oferite de managementul organizatiei. Planificarea strategica poate include o varietate de aspecte si poate fi dezvoltata pe durata anilor.
Crearea de produse/servicii: aceasta etapa se refera la realizarea produselor si serviciilor acelor organizatii. De asemenea, aceasta ajuta compania sa delegheze procesul de productie a produselor si serviciilor si sa ia decizii informate in ceea ce priveste lansarea produselor si serviciilor.
Promovare: aceasta etapa se refera la lansarea produselor/serviciilor in piata. Promovarea include diferite medii, cum ar fi publicitatea, vanzari, etc. Obiectivele promovarii consta in crearea unei prezente pozitive in piata si obtinerea atentiei publicului tinta.
Vanzari: vanzarile reprezinta etapa finala a procesului de marketing si se refera la vanzarea directa a produselor si serviciilor in piata. Vanzarile implica realizarea obiectivelor stabilite si obtinerea profitului.
Marketingul este, de asemenea, un instrument esential pentru sugestiile adecvate si avansarea produselor si serviciilor pe piata. De asemenea, marketingul se refera si la crearea de produse si servicii, care sunt plasate pe piata printr-o strategie de marketing. Aceste produse si servicii pot fi promovate prin aplicarea unor strategii corespunzatoare si prin oferirea unor servicii clientilor.
Acestea sunt doar cateva exemple de functii ale marketingului. Exista, de asemenea, alte elemente ale marketingului, cum ar fi segmentarea pietei, pozitionarea produselor si serviciilor, relatia clienti-vizat, procesul de marketing mix si altele. Toate acestea sunt utilizate in procesul de marketing pentru maximizarea rezultatelor.