Care sunt modurile de abordare in definirea marketingului?
Înscrieți-vă la întrebările noastre sociale și Motorul de răspunsuri pentru a pune întrebări Inteligentei Artificiale, a răspunde la întrebările oamenilor și a intra în legătură cu alte persoane.
Conectați-vă la motorul nostru de întrebări și răspunsuri sociale pentru a pune întrebări, a răspunde la întrebările oamenilor și a intra în legătură cu alte persoane.
Ti-ai uitat parola? Te rugam sa introduci adresa ta de email. Veți primi un link și veți crea o nouă parolă prin e-mail.
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Please briefly explain why you feel this user should be reported.
Marketingul este stratul de afacere, care constă în evaluarea și satisfacerea nevoilor și a dorințelor prin crearea, adunarea și oferirea de valori. Acesta este un proces în evoluție prin care se identifică și satisface cerințele consumatorilor.
Există mai multe moduri de a defini marketingul, în funcție de abordarea academică și de arie:
Abordare academică: Acest tip de abordare urmărește să definească o viziune academică asupra marketingului, axată pe principiile sale și teoriile sale. De exemplu, Robert F. Lusch și Stephen L. Vargo au descris marketingul ca o relație intre domenii, în care inițiatorul este orientat către nevoile clientului și activează pentru a crea și a realiza valoare în ceea ce privește produse și servicii.
Abordare conversațională: Pur și simplu, abordarea conversațională vorbește despre marketing ca despre un dialog între furnizori și clienți, în conformitate cu nevoile și dorințele acestora. Este o formă foarte practică și permite comerciantului să înțeleagă mai bine cerințele publicului-țintă și să-și aducă produsele și serviciile la nivelul nevoii acestora.
Abordarea sale strategice: Acest mod de definire a marketingului se concentrează pe strategiile marketingului, care guvernează deciziile și activitățile pe care o organizație le adopta. Aici, marketingul este văzut ca o parte importantă a planului de afaceri general al unei companii și include activități precum stabilirea prețurilor, stabilirea segmentelor țintă și determinarea resurselor necesare.
Abordarea sale operațională: Acest tip de abordare se concentrează pe partea operațională a ceea ce înseamnă să faci marketing. Acest lucru include activități precum realizarea unei anchete pentru a stabili nevoile clienților, stabilirea celor mai bune modalități de a anunța produsele și serviciile unei organizații și promovarea lor în mod eficient și eficient.
Cu toate acestea, nu există o definiție unică a marketingului. Majoritatea organizațiilor încearcă să combine mai multe abordări pentru a se asigura că e adecvat încadrat în contextul global actual. În ultimă instanță, marketingul se află la intersecția dintre furnizor și consumator, unde se îndeplinesc nevoile și dorințele tuturor implicaților.