ChatGPT este un chatbot cu inteligență artificială care poate lua direcții și poate îndeplini sarcini precum scrierea de eseuri. Există numeroase probleme de înțeles înainte de a lua o decizie cu privire la modul de utilizare pentru conținut și SEO.
Calitatea conținutului ChatGPT este uluitoare, așa că ideea de a-l folosi în scopuri SEO ar trebui abordată.
De ce ChatGPT poate face ceea ce face
Pe scurt, ChatGPT este un tip de învățare automată numit model de învățare mare. Un model mare de învățare este o inteligență artificială care este antrenată pe cantități mari de date care poate prezice care este următorul cuvânt dintr-o propoziție. Cu cât este instruit mai multe date despre mai multe tipuri de sarcini pe care le poate îndeplini (cum ar fi scrierea de articole).
Uneori, modelele mari de limbaj dezvoltă abilități neașteptate. Universitatea Stanford scrie despre modul în care o creștere a datelor de instruire a permis GPT-3 să traducă text din engleză în franceză, chiar dacă nu a fost instruit în mod special pentru a face această sarcină. Modelele de limbă mari, cum ar fi GPT-3 (și GPT-3.5, care stă la baza ChatGPT) nu sunt instruite pentru a face anumite sarcini.
Ei sunt instruiți cu o gamă largă de cunoștințe pe care apoi le pot aplica în alte domenii. Acest lucru este similar cu modul în care un om învață. De exemplu, dacă un om învață elementele fundamentale ale tâmplăriei, el poate aplica acele cunoștințe pentru a construi o masă, chiar dacă acea persoană nu a fost niciodată învățată în mod specific cum să o facă. GPT-3 funcționează similar cu un creier uman prin faptul că conține cunoștințe generale care pot fi aplicate la mai multe sarcini.
Articolul de la Universitatea Stanford despre GPT-3 explică:
„Spre deosebire de motoarele de șah, care rezolvă o problemă specifică, oamenii sunt „în general” inteligenți și pot învăța să facă orice, de la a scrie poezie la fotbal la depunerea declarațiilor fiscale. Spre deosebire de majoritatea sistemelor AI actuale, GPT-3 se apropie tot mai mult de o astfel de inteligență generală…”
ChatGPT încorporează un alt model de limbaj mare numit, InstructGPT, care a fost antrenat să ia indicații de la oameni și răspunsuri lungi la întrebări complexe. Această capacitate de a urma instrucțiunile face ChatGPT să poată primi instrucțiuni pentru a crea un eseu pe aproape orice subiect și să o facă în orice mod specificat. Poate scrie un eseu în limitele constrângerilor precum numărul de cuvinte și includerea unor puncte specifice subiectului.
Șase lucruri de știut despre ChatGPT
ChatGPT poate scrie eseuri pe aproape orice subiect, deoarece este instruit pe o mare varietate de text care este disponibil publicului larg. Există totuși limitări la ChatGPT care este important de știut înainte de a decide să-l folosească într-un proiect SEO. Cea mai mare limitare este că ChatGPT nu este de încredere pentru a genera informații exacte. Motivul pentru care este inexact este că modelul prezice doar ce cuvinte ar trebui să apară după cuvântul anterior într-o propoziție dintr-un paragraf pe un anumit subiect. Nu este preocupat de precizie. Aceasta ar trebui să fie o preocupare de top pentru oricine este interesat să creeze conținut de calitate.
1. Programat pentru a evita anumite tipuri de conținut
De exemplu, ChatGPT este programat special pentru a nu genera text pe subiecte de violență explicită, sex explicit și conținut care este dăunător, cum ar fi instrucțiuni despre cum să construiți un dispozitiv exploziv.
2. Neștiind evenimentele curente
O altă limitare este că nu este conștient de niciun conținut care este creat după 2021. Deci, dacă conținutul dvs. trebuie să fie actualizat și proaspăt, atunci ChatGPT în forma sa actuală poate să nu fie util.
3. Are prejudecăți încorporate
O limitare importantă de care trebuie să fii conștient este că este antrenat să fie util, sincer și inofensiv. Acestea nu sunt doar idealuri, sunt prejudecăți intenționate care sunt încorporate în mașină. Se pare că programarea este inofensivă face ca rezultatul să evite negativitatea. Este un lucru bun, dar schimbă subtil articolul dintr-unul care, în mod ideal, ar putea fi neutru.
Într-un fel de a vorbi, trebuie să luați volanul și să spuneți explicit lui ChatGPT să conducă în direcția dorită. Iată un exemplu despre modul în care părtinirea modifică rezultatul. Am cerut ChatGPT să scrie o poveste în stilul lui Raymond Carver și o alta în stilul scriitorului de mistere Raymond Chandler. Ambele povestiri au avut un final optimist care nu era caracteristic ambilor scriitori.
Pentru a obține un rezultat care se potrivește așteptărilor mele, a trebuit să ghidez ChatGPT cu instrucțiuni detaliate pentru a evita finalurile optimiste și pentru finalul în stil Carver pentru a evita o rezoluție a poveștii, deoarece așa se derulau adesea poveștile lui Raymond Carver. Ideea este că ChatGPT are părtiniri și că trebuie să fii conștient de modul în care ar putea influența rezultatul.
4. ChatGPT necesită instrucțiuni foarte detaliate
ChatGPT necesită instrucțiuni detaliate pentru a scoate un conținut de calitate superioară, care are șanse mai mari de a fi extrem de original sau de a adopta un anumit punct de vedere.
Cu cât i se oferă mai multe instrucțiuni, cu atât rezultatul va fi mai sofisticat. Aceasta este atât o putere, cât și o limitare de care trebuie să fii conștient. Cu cât există mai puține instrucțiuni în cererea de conținut, cu atât este mai probabil ca rezultatul să partajeze o ieșire similară cu o altă solicitare.
Ca test, am copiat interogarea și rezultatul despre care au postat mai multe persoane pe Facebook. Când am întrebat ChatGPT exact aceeași interogare, aparatul a produs un eseu complet original care a urmat o structură similară. Articolele au fost diferite, dar au împărtășit aceeași structură și au atins subteme similare, dar cu cuvinte 100% diferite.
ChatGPT este conceput pentru a alege cuvinte complet aleatorii atunci când prezice care ar trebui să fie următorul cuvânt dintr-un articol, așa că are sens să nu se autoplagieze. Dar faptul că solicitări similare generează articole similare evidențiază limitările pur și simplu de a cere „da-mi asta. ”
5. Poate fi identificat conținutul ChatGPT?
Cercetătorii de la Google și alte organizații au lucrat de mulți ani la algoritmi pentru detectarea cu succes a conținutului generat de inteligența artificială. Există multe lucrări de cercetare pe această temă și voi menționa una din martie 2022 care a folosit rezultate de la GPT-2 și GPT-3.
Lucrarea de cercetare se intitulează Robustitatea adversară a caracteristicilor neuronale-statistice în detectarea transformatoarelor generative (PDF). Cercetătorii testau pentru a vedea ce fel de analiză ar putea detecta conținutul generat de inteligență artificială care folosea algoritmi menționați să evite detectarea.
Ei au testat strategii precum folosirea algoritmilor BERT pentru a înlocui cuvintele cu sinonime, un altul care a adăugat greșeli de ortografie, printre alte strategii. Ceea ce au descoperit este că unele caracteri stici statistice ale textului generat de inteligență artificială, cum ar fi indexul Gunning-Fog și scorurile indicelui Flesch, au fost utile pentru a prezice dacă un text a fost generat de computer, chiar dacă acel text a folosit un algoritm conceput pentru a evita detectarea.
6. Watermarking invizibil
Mai interesant este faptul că cercetătorii OpenAI au dezvoltat un filigran criptografic care va ajuta la detectarea conținutului creat printr-un produs OpenAI precum ChatGPT. Un articol recent a atras atenția asupra unei discuții a unui cercetător OpenAI, care este disponibilă într-un videoclip intitulat, Scott Aaronson Talks AI Safety.
Cercetătorul afirmă că practicile etice de inteligență artificială, cum ar fi filigranul, pot evolua pentru a deveni un standard al industriei, așa cum Robots.txt a devenit un standard pentru crawling etic.
El a declarat:
„…am văzut în ultimii 30 de ani că marile companii de internet pot conveni asupra anumitor standarde minime, fie din cauza fricii de a fi dat în judecată, fie din cauza dorinței de a fi văzute ca un jucător responsabil sau din orice altceva.
Un exemplu simplu ar fi robots.txt: dacă doriți ca site-ul dvs. să nu fie indexat de motoarele de căutare, puteți specifica acest lucru, iar motoarele de căutare majore îl vor respecta. Într-un mod similar, v-ați putea imagina ceva de genul watermarking – dacă am fi capabili să demonstrăm și să arătăm că funcționează și că este ieftin și nu dăunează calității rezultatelor și nu necesită mult calcul și așa mai departe – asta ar deveni doar un standard al industriei și oricine dorea să fie considerat un jucător responsabil l-ar include.”
Filigranul pe care l-a dezvoltat cercetătorul se bazează pe o criptografie. Oricine are cheia poate testa un document pentru a vedea dacă are filigranul digital care arată că este generat de un AI. Codul poate fi sub forma modului în care este utilizată punctuația sau în alegerea cuvintelor, de exemplu.
El a explicat cum funcționează filigranul și de ce este important:
„Proiectul meu principal de până acum a fost un instrument de filigranare statistică a rezultatelor unui model text precum GPT.
Practic, ori de câte ori GPT generează un text lung, dorim să existe un semnal secret, altfel neobservat, în alegerile sale de cuvinte, pe care îl puteți folosi pentru a demonstra mai târziu că, da, acesta a venit de la GPT. Vrem să fie mult mai greu să luați o ieșire GPT și să o transmiteți ca și cum ar proveni de la un om.
Acest lucru ar putea fi util pentru prevenirea plagiatului academic, evident, dar și, de exemplu, generarea în masă a propagandei – știți, spamând fiecare blog cu comentarii aparent la subiect care susțin invazia Rusiei în Ucraina, fără măcar o clădire plină de troli la Moscova.
Sau uzurparea identității stilului de scriere al cuiva pentru a-i incrimina. Acestea sunt toate lucrurile pe care ar trebui să le îngreunăm, nu?
Ar trebui să utilizați AI în scopuri SEO?
Conținutul AI este detectabil
Mulți oameni spun că Google nu poate ști dacă conținutul a fost generat folosind AI. Nu pot să înțeleg de ce cineva ar avea acea părere pentru că detectarea AI este o problemă care a fost mai mult sau mai puțin deja rezolvată. Chiar și conținutul care implementează algoritmi anti-detecție poate fi detectat (după cum s-a menționat în lucrarea de cercetare la care am făcut legătura mai sus).
Detectarea conținutului generat de mașini a fost un subiect de cercetare cu mulți ani în urmă, inclusiv cercetări privind modul de detectare a conținutului care a fost tradus dintr-o altă limbă.
Conținutul generat automat încalcă regulile Google?
John Mueller de la Google a declarat în aprilie 2022 că conținutul generat de AI încalcă regulile Google. „Pentru noi, acestea ar intra, în esență, în categoria conținutului generat automat, ceea ce este ceva pe care îl avem în Ghidul pentru webmasteri încă de la început.
Și oamenii au generat automat conținut în multe moduri diferite. Și pentru noi, dacă utilizați instrumente de învățare automată pentru a vă genera conținut, este în esență același lucru ca și cum ați amesteca cuvinte, sau căutați sinonime sau faceți trucurile de traducere pe care le făceau oamenii. Genul ăsta de lucruri.
Bănuiala mea este că poate calitatea conținutului este puțin mai bună decât instrumentele vechi de școală, dar pentru noi este încă conținut generat automat și asta înseamnă că pentru noi este încă împotriva Regulilor pentru webmasteri. Așa că am considera că este spam.”
Google a actualizat recent secțiunea de conținut „generat automat” a paginii pentru dezvoltatori despre spam. Creat în octombrie 2022, a fost actualizat aproape de sfârșitul lunii noiembrie 2022. Modificările reflectă o clarificare cu privire la ceea ce face ca conținutul generat automat să fie spam.
Inițial a spus așa: „Conținutul generat automat (sau „generat automat”) este conținut care a fost generat programatic fără a produce ceva original sau a adăuga valoare suficientă;” Google a actualizat acea propoziție pentru a include cuvântul „spam”:
„Conținutul generat automat (sau „generat automat”) este conținutul care a fost generat programatic fără a produce nimic original sau a adăuga valoare suficientă;”
Această modificare pare să clarifice că pur și simplu conținut generat automat nu îl face ca spam. Lipsa tuturor valorilor adăugate și a calităților generale „spam” face ca acel conținut să fie problematic.
ChatGPT poate conține la un moment dat un filigran
În cele din urmă, cercetătorul OpenAI a spus (cu câteva săptămâni înainte de lansarea ChatGPT) că „sperăm” să apară filigranul în următoarea versiune de GPT. Așadar, ChatGPT poate fi actualizat la un moment dat cu filigran, dacă nu este deja marcat.
Cea mai bună utilizare a inteligenței artificiale pentru SEO
Cea mai bună utilizare a instrumentelor AI este pentru scalarea SEO într-un mod care să facă un lucrător mai productiv. Aceasta constă de obicei în a lăsa AI să facă munca obositoare de cercetare și analiză.
Rezumarea paginilor web pentru a crea o meta-descriere ar putea fi o utilizare acceptabilă, deoarece Google spune în mod special că acest lucru nu este împotriva regulilor sale. Utilizarea ChatGPT pentru a genera o schiță sau un rezumat de conținut ar putea fi o utilizare interesantă.
Predarea creării de conținut către o IA și publicarea lui așa cum este ar putea să nu fie cea mai eficientă utilizare a AI dacă nu este mai întâi revizuită pentru calitate, acuratețe și utilitate.